V hobbymarketech nakupujeme stále častěji | Chalupa a hobby | Bydlet v panelu

V hobbymarketech nakupujeme stále častěji

23. 7. 2008
Hobbymarkety podle posledního průzkumu DIY´07 společností INCOMA Research a GfK Praha preferuje více než dvě třetiny českých domácností. „Při výběru místa nákupu uvedla drtivá většina dotázaných, že pro ně má rozhodující význam faktor, že personál umí odborně poradit,“ říká Zlata Ulrichová, marketingová manažerka řetězce OBI, ve kterém podle zmíněného průzkumu nakupovalo v loňském roce nejvíce zákazníků (52%).

Kdo nejčastěji?

Ten, kdo by očekával, že v hobbymarketech jsou nejčastějšími zákazníky muži, by byl překvapen. Podle průzkumu DIY´07 společností INCOMA Research a GfK Praha jednu z klíčových skupin zákazníků OBI tvoří ženy. Nejčastěji nakupují v oddělení zahrady, domácích potřeb, tapetování a malování, kuchyní a koupelen. Podle Ulrichové jsou to v každém případě převážně ženy, kdo z větší části iniciuje velké a zásadní nákupy. Například při renovaci bytů a domů, zařizování zahrad, stavebních úprav koupelen či bytových jader. Ženy jsou při výběru a nákupu zboží mnohem náročnější než muži.

Amatér i profesionál

Mužské zákazníky lze rozdělit zhruba na dvě skupiny – různě zdatné amatéry a profesionály, kteří nakupují zcela cíleně. Rozhodující je pro ně přístup prodavačů, kteří musí rychle vystihnout, s jakým typem klienta jednají, a co mu mají nabídnout. Muži nejčastěji nakupují v odděleních elektrického ručního nářadí, sanity, stavebnin, nátěrových hmot a autopříslušenství.

Jak v regionech?

Podle průzkumu MML-TGI ČR 2007 například obyvatelé Karlovarského kraje nejčastěji provádějí běžné domovní opravy – to je ostatně obecný trend. Za posledních 12 měsíců se jim věnovalo plných 22,4 % dotázaných. Další nejčastější aktivitou jsou malířské práce. Ve srovnání s celostátním průměrem pak obyvatelé Karlovarského kraje vyčnívají ve vlastnictví bytu, kdy ho vlastní téměř 44 % dotázaných narozdíl od celostátního průměru, který představuje 25,5 %. V regionu je tedy velký potenciál pro renovaci a opravy nově nabytých bytů.

Nové OBI v Chebu

Společnost OBI otevře 17. července 2008 v Chebu svůj již čtyřiadvacátý hobbymarket. To, že je Cheb pro hobbymarkety velmi zajímavý, dokládá i další průzkum, tentokrát spotřebitelského chování MML-TGI agentury Median. Ten potvrzuje realitní boom posledních let. „Zatímco v roce 2005 uvažovalo o pořízení rodinného domu v Karlovarském kraji pouze 2,8 % dotázaných, v loňském roce to bylo již 7,2 procent,“ uvádí Ulrichová jeden z důvodů, proč je Chebsko pro OBI zajímavé. S tím také souvisí růst respondentů již vlastnících rodinný dům z 16,8 na 22,2 procenta.






publikováno: 23. 7. 2008, v rubrice Chalupa a hobby
Štítky:

Nejčtenější články v rubrice Chalupa a hobby:

Další články v rubrice Chalupa a hobby:


Design by Lukáš Svoboda, Code by Karel Koliš
(c) Bydlet v panelu 2007