Sedmero pro bezpečný a spolehlivý nákup na internetu
S nákupem na internetu má v dnešní době zkušenost většinou mladší populace, ale najdeme i spoustu seniorů, kteří oceňují jeho pohodlnost a nedají na něj dopustit. Najdou se však mezi námi i tací, kteří se stali obětí podvodu nebo jim bylo zboží přivezeno v nevhodný termín, pozdě či dokonce poškozené. Proto je třeba nepodceňovat doprovodnou službu, která k těmto nákupům neodmyslitelně patří – dopravu.
1. Výběr e-shopu neomezujte jen na samotné zboží, ale posuzujte obchod i podle nabízených možností dopravy.
2. Pokud není zřejmé, kdo skutečně přepravu zásilky zajišťuje, zeptejte se přímo na infolince nebo e-mailu e-shopu.
3. Získejte informace nejen o samotném dopravci, ale i průběhu přepravy a „informačním servisu“, který k přepravě poskytne e-shop a dopravce.
4. Pokud se nechcete spolehnout jen na informace o průběhu přepravy od e-shopu, požadujte po e-shopu sdělení jména dopravce a „svého“ čísla zásilky. To je klíčem k úspěšné komunikaci přímo s dopravcem.
5. Zajímejte se i o doplňkové služby, které může poskytovat dopravce, ale e-shop je nenabízí.
6. Věnujte pozornost možnostem způsobu úhrady za zboží – dnes je u některých dopravců možné platit dobírku platební kartou přímo řidiči, ale také ostatní související administrativě – kdo vystaví daňový doklad, kde ho najdete apod.
7. Nezapomeňte, že v případě poškozeného zboží či nedoručené zásilky, máte právo uplatnit reklamaci, a to vždy u e-shopu, kde bylo zboží zakoupeno.
Nejčtenější články v rubrice Finance:
- Hypoúvěr Modré pyramidy s akční slevou 0,25 % p.a.
- Hypoúvěr Modré pyramidy nyní s nižší sazbou
- Modrá pyramida získala opět titul „Stavební spořitelna roku 2008“