Džusy a pyré – vitamíny ve SMART formě. Edukativní program již běží! | Koktejl | Bydlet v panelu

Hlavní strana » Koktejl » Článek

Džusy a pyré – vitamíny ve SMART formě. Edukativní program již běží!

22. 11. 2016

Co pijí vaše děti? Užitečné informace přináší edukativní program „Džusy a pyré – vitamíny ve SMART formě“. Přihlásit se do něj mohou všechny základní školy po celé ČR, připravena je i soutěž o atraktivní ceny.

Cílem edukativního programu „Džusy a pyré – vitamíny ve SMART formě“ je v průběhu školního roku vzdělávat děti 1. až 3. ročníků základních škol v oblasti správných stravovacích návyků a významu zeleniny a ovoce, jakož i ovocných a ovocno-zeleninových džusů a pyré ve výživě. Program je součástí mezinárodní edukativní kampaně „Džusy a pyré – vitamíny ve SMART formě“ probíhající v České republice, Polsku, Litvě, Rumunsku a na Slovensku.

„Jsem velmi rád, že jsme se stali patrony edukativního programu „Džusy a pyré – vitamíny ve SMART formě“. Naše vysoká škola je zaměřená na vzdělávání v oblasti sportu i výživového poradentství, a proto je nám velmi sympatické, že program je zaměřený nejen na učitele a žáky, ale svůj dopad by měl mít i na rodiče, opatrovníky a školní vychovatelky. Líbí se nám jeho cíl – zavést změny takříkajíc přímo u zdroje a i fakt, že se do programu mohou přihlásit základní školy z celé České republiky,“ komentuje Mgr. Pavel Špaček, jednatel Vysoké školy tělesné výchovy a sportu PALESTRA.

Informace o programu „Džusy a pyré – vitamíny ve SMART“ formě dostaly základní školy formou emailu. Na internetových stránkách kampaně www.dzusyapyre.eu pak byla připravena vlastní platforma, která slouží jako zdroj všech informací. Učitelé zde mají zdarma k dispozici ke stažení veškeré metodické pomůcky a skripta potřebná k realizaci pěti vybraných výukových hodin, které jsou přizpůsobené dětem a jejich potřebám.

„Správná výživa v dětství má vliv na náležitý růst a vývoj dítěte, stejně jako hraje klíčovou roli ve vytváření dětské imunity, v boji s infekcí a v dodání přiměřeného množství energie mladému organismu. Vzdělávání v oblasti konzumace zeleniny a ovoce, stejně jako tvorba správných stravovacích návyků jsou proto u dětí velmi důležité. Zvláště oni mají tendenci si oblíbit pouze ten druh ovoce a zeleniny, který znají a chutná jim a je tak často velmi složité je přesvědčit, aby vyzkoušely něco nového, s jinou chutí nebo konzistencí,“ komentuje MUDr. Jozef Martinča.

V rámci vzdělávacího programu „Džusy a pyré – vitamíny ve SMART formě“ je pro přihlášené školy připravena i interaktivní soutěž. Žáci mají za úkol vytvořit skupinový umělecký výtvor doporučující džus nebo pyré a zároveň představit vlastnosti těchto výrobků s odkazem na kampaň a vzdělávací program. Jednotlivé práce budou posuzovány porotou, která bude složena ze zástupců organizátora a partnerů edukativního programu. Vítězná třída v každé zemi obdrží titul mistra a hlavní výhru – multimediální tabuli a drobné ceny pro celou třídu, další tři třídy získají čestné uznání a další výhry. Práce žáků budou prezentovány na internetových stránkách kampaně www.dzusyapyre­.eu.

Edukativní program „Džusy a pyré – vitamíny ve SMART formě“ je součástí kampaně „Džusy a pyré – vitamíny ve SMART formě.“ Tato kampaň je financována s podporou Evropské unie a Polské republiky a také z prostředků Fondu propagace ovoce a zeleniny.

Kampaň Džusy a pyré – vitamíny v praktické formě

Kampaň Džusy a pyré – vitamíny v praktické formě je financována s podporou Evropské unie a Polské republiky a také z prostředků Fondu propagace ovoce a zeleniny a členy KUPS. Pro více informací o kampani navštivte webové stránky www.dzusyapyre.eu nebo FB stránku Žijte Smart. Polská Asociace producentů džusů (KUPS) je oborovou organizací sdružující výrobce džusů a jiné subjekty, které přímo spolupracují s ovocnářským odvětvím. Již od roku 1993 zastupuje zájmy oboru ve státních a unijních iniciativách. Spolupracuje s vědeckými instituty, výzkumnými laboratořemi a státními a mezinárodními oborovými organizacemi. Jedná také v zájmu spotřebitelů pomocí zavedeného Dobrovolného systému kontroly džusů a nektarů (DSK), jehož činnost směřuje k zajištění trvale vysoké kvality džusů a obdobných výrobků. KUPS dále v rámci své činnosti podniká celou řadu reklamně-vzdělávacích aktivit, které propagují správné stravovací návyky, včetně konceptu 5 porcí zeleniny a ovoce, z nichž jednou může být sklenice džusu. Více informací o KUPS najdete na webu: www.kups.org.pl.






publikováno: 22. 11. 2016, v rubrice Koktejl
Štítky:

Nejčtenější články v rubrice Koktejl:

Další články v rubrice Koktejl:


Design by Lukáš Svoboda, Code by Karel Koliš
(c) Bydlet v panelu 2007